Sambal Goreng Hot

OLYMPUS DIGITAL CAMERASambal goreng melaka, makan dengan nasi panas2 perghh sangat2 menyelerakan. siapa nak resepi nnt saya akan sharekan yer. 🙂 

Kuih Keria Antarabangsa

keria02-800x533Kedai Kuih Keria Antarabangsa di Limbongan ni terletak di sebelah Masjid Limbongan melaka. Kedainya betul-betul terletak berhadapan dengan jalan utama dan tak susah nak cari. Waktu perniagaan adalah jam 1 tengahari sehingga petang. Saya diberitahu, perniagaan Kuih Keria Antarabangsa ni telahpun berusia lebih 40 tahun. Bermula dari gerai kecil di tepi jalan sehinggalah dah ada kedai sendiri.

Asam Pedas

oxtail-asam-pedas

Assalamualaikum w.b.t,

Bila cakap pasal negeri melaka je mesti “Asam Pedas” kan? bila pergi melaka mesti kengkawan  akan bertanya kepada saya tempat makan mana yang best kalau nak makan asam pedas??? hihihi saya pun cakaplah kat sini, kat situ, jalan ni, jalan itu…. kalau tak rasa rugi sangat hihihi 🙂 nnt saya sharekan resepi mcm mane nk buat asam pedasnya k 🙂